onsdag 8. juni 2011

Prosjekt akvarierom



Akvariene mine står jo i dag inne på eget rom, men det er det snart slutt på! Endelig skal jeg få et eget akvarierom! :-) Til lørdag skal jeg en tur til Skien for å handle sand og røtter og andre småting, det blir bra. Regner med å få flyttet noen akvarier nå i helga, det største på 230 liter først. Men det skal få en stor omgjøring, for det er så stygt at det nesten ikke kan beskrives. Ga helt opp utseendet på det akvariet når jeg fikk 3 nye i høst. Da var det gullfisk i 230 literen, og de har rasert alt som finnes av planter der, og algene har grodd til. Men det skal det bli forandring på nå. Gullfiskene bor ikke her i huset lenger og i det akvariet skal først mine Corydoras orange laser inn (bilde av denne kan du se i banneren her på bloggen øverst). Jeg har 10 stk av dem, en flott Corydoras-art :) I tillegg blir det også plass til noen stimfisk og et par andre Coryarter i dette akvariet. Jeg gleder meg! Men jeg gruer meg til jobben med å ominnrede og flytte akvariene. Men det må gjøres! Å innrede et akvarium kan være litt kos, absolutt, men ikke å spa ut sand og få det ut og spyle det. Det er en stor jobb!

Legger ut noen bilder av rommet som blir akvarierommet, og bilder kommer når jeg har fått inn akvariene her! Akvarierommet ble tømt for klesskap og komoder i dag (det var et slags garderobe-rom), så det er klart for innflytting av akvarier etter en liten gulv-vask. Bildene ses da på toppen av innlegget...

2 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett